Honda не променя становището си, че електромобилите са най-ефективното решение в сферата на автомобилите и мотоциклетите. Целите на компанията са 100% от глобалните продажби на марката да се падат за електрическите превозни средства и такива с горивни клетки до 2040 г. Това стана ясно по време на състоялата се вчера в Токио пресконференция, водена от Тошихиро Мибе, президент и главен изпълнителен директор на Honda Motor Co., Ltd.
Чрез фокусирането върху високоволтовите батерии, считано от 2030 г., Honda ще намали цените на доставените в Северна Америка с 20% спрямо актуалните. Освен това компанията ще установи конкурентна бизнес структура, за да понижи с 35% производствената им стойност. Honda вече е осигурила условия, за да изпълни плана си за приблизително 2 млн. електрически превозни средства годишно.
Стратегия за електрическата гама
Общо седем модела от различни сегменти ще дебютират в световен мащаб до 2030 г. от представената през януари гама Honda 0 Series. Още през 2026 г. компанията предвижда да пусне сериен модел, подобен на концептуалния Saloon от горе-споменатата серия.
Планът за електрификация на гамата включва и Honda Mobile Power Pack e: (MPP) и до края на фискалната 2026 марката ще въведе в Япония продукт за микромобилност, оборудван с 4 MPP.
По-тънки
От 2030 г. eлектромобилите и автомобилите с горивни клетки да съставляват 40% от продажбите на компанията в световен мащаб. Във връзка с това тя възнамерява да пусне на пазара атрактивни електромобили, каквито само марката да може да предложи, както и да се фокусира върху батериите и технологичния производствен прогрес.
Предвижда се разработването на нова платформа за електромобили от среден до висок клас, с подобрено задвижване, уникален стил и ниска височина.
Във връзка с така наречената компактна e-Axle платформа и възможно най-тънкия пакет от високоволтови батерии отсекът за двигателя ще бъдат изключително тънки, но въпреки това моделът ще се радва на комфортен и просторен интериор. Това ще бъде постигнато с оптимизирано разположение и намаляване на броя на различни части, както и с прилагането на технологията на Honda за контрол на удара, а самото купе ще комбинира отличния дизайн с динамиката.
По-леки
За новите си серийни електромобили Honda ще заложи на спортни показатели и удоволствие от шофирането.
По-умни
Преходен период – средата на 20-те години на XXI в.
По време на преходния период съществуващите заводи за производство на модели с ДВГ ще поемат и това на електромобили на една и съща поточна линия. Honda ще въведе и необходимите технологии, за да реализира концепцията си “Thin, Light and Wise” (тънък, лек и умен).
Кулминацията на всички тези инициативи се очаква да се случи през 2028 г. в специалния завод за електромобили в Канада, където марката се надява да намали производствената цена с 35%.
Софтуер за производствено планиране и следпродажбени услуги
Honda ще усъвършенства всички бизнес операции от планирането до следпродажбените услуги, като ги свърже със софтуер. Получените от него данни ще дават възможност за индивидуално адаптиране на предложенията според нуждите на всеки клиент. Софтуерът ще отчита и най-новите пазарни тенденции и предпочитанията на потребителите, получени „на място“ при продажба, като тази информация ще служи за разработването на нови продукти.
На свой ред данните за автомобила в реално време ще бъдат свързани със сервизните операции на Honda.
Прогрес и в хибридната гама
Хибридната гама със задвижване по системата e:HEV ще бъде обновена. Следващите поколения на моделите ще бъдат още по-леки и още по-икономични.
Honda ще въведе и електрическа система за 4 задвижващи колела e-AWD, която ще функционира с моторите, разработени за електрическите модели. Тя ще увеличи потока на максималната задвижваща сила и ще позволи по-бърза реакция и по-прецизен контрол при разпределението на въртящия момент.